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REPAIR

Your article is damaged at your own fault, outside the 2-year guarantee, or you don´t have a proof of purchase and your product is washed / cleaned. We want to give you the following instructions to be able to take care of your problem as fast as possible.

YOU WANT US TO REPAIR YOUR ARTICLE? FOLLOW THESE FOUR STEPS:


Schablone

1. DEIN PRODUKT IST DEFEKT

Dein Artikel ist durch Selbstverschulden oder ausserhalb der 5-Jahres-Garantie defekt, oder du hast den Kaufbeleg nicht mehr vorliegen. Bitte wasche/reinige dein Produkt aus hygienischen Gründen unbedingt, bevor du dich an deinen Händler wendest.

2. KONTAKTIERE DEINEN HÄNDLER

Bitte wende dich mit deinem defekten Produkt an den Händler, bei dem du das Produkt erworben hast. Bitte beachte, dass die Reparaturabwicklung zwingend über deinen Gonso Händler erfolgen muss, da du mit ihm den Kaufvertrag geschlossen hast. 

3. DER HÄNDLER SENDET DEIN PRODUKT ZU GONSO

Du musst dich um nichts kümmern. Dein Händler setzt sich mit uns in Verbindung und bespricht die Möglichkeiten einer Reparatur. Dein Händler sendet dein defektes Produkt zu uns.  Wir prüfen dein Produkt und erstellen einen Kostenvoranschlag, der über den Händler an dich gesendet wird. Es steht dir in diesem Fall frei, die Reparatur des Produktes kostenpflichtig in Auftrag zu geben oder um Rücksendung des nicht reparierten Produktes zu bitten.

4. DAS PRODUKT WIRD VON UNS FACHMÄNNISCH REPARIERT

Wenn du den Kostenvoranschlag annimmst, wird das Produkt von uns repariert. Nach Abschluss der Reparatur senden wir dein Produkt an deinen Händler zurück, bei dem du es wieder abholen kannst.

IMPORTANT INFORMATION ON REPAIRS


Please bring a cleaned / washed product to your Gonso retailer (where you made the purchase) in case of a repair. Unfortunately, not all our products can be repaired due to many technical details and a high degree of functionality. Your retailer / shop has more information on those cases.
You´ve been in contact with your retailer. Your article is defective within the 2-year guarantee without personal negligence, and you have the proof of purchase but your retailer refuses processing your claim and refers you to Gonso. 

Every product must be cleaned according to the product instructions for hygienic reasons and out of consideration for our employees. Otherwise, we´ll reserve the right to bill you for the washing service.

It usually takes 1-3 weeks. The duration can be longer depending on the warranty case´s origin country and if further questions come up.
We are absolutely certain in keeping our high quality standards because of more than 80 years of experience, comprehensive know-how, and highly qualified employees. We professionally repair products in our own sewing room in Köngen. We fully replace products at our own discretion if repairing them is impossible.